Liebster Award

Wij zijn genomineerd voor een Liebster Award! Super leuk! Bedankt Thunderstruckbooks 🙂

We hebben de vragen verdeeld over ons vieren, Kimberley, Eline, Elke en ik, Jacolien. Hier komen ze…

Wat is je favoriete Disney film?

Jacolien: Daar hoef ik niet eens over na te denken! Belle en het Beest natuurlijk. Heel het verhaal over een meisje dat houdt van lezen en die valt voor een beest die eigenlijk een prins is… *zucht* Daarnaast zie ik mezelf ook wel in Belle.

Elke: Ik kan écht niet kiezen! Van de oude films is het of Beauty and the Beast of Sleeping Beauty. Ik vond ze beide echt geweldig. Maar van de wat nieuwere films, is mijn favoriet echt wel de nieuwste van Disney: Big Hero 6. Kom op nou, wie kan Baymax nou weerstaan?

Kimberley: Belle en het Beest hoe dan ook! Hopeloze romanticus hier.

Eline: Tangled en Belle en het Beest. Heb ook de musical van Belle en het Beest gezien en wat was die geweldig zeg!

Wat is je favoriete boek?

Jacolien: Harry Potter! Woorden kunnen niet omschrijven hoeveel ik van Harry Potter houd en hoeveel ik ervan geleerd heb.

Elke: Geen commentaar. Nee, even serieus, waarom doe je me dit aan?! Ik kan echt niet kiezen.

Kimberley: Dat is net alsof je aan een moeder vraagt wie haar favoriete kind is, dat kan echt niet hoor!

Eline: AFTERLIFE, Dominic Draven *kwijl kwijl*

Waardoor ben je van lezen gaan houden?

Kimberley: Door mijn moeder die het boekenworm virus van jongs af aan heeft doorgegeven.

Eline: Nou ik heb altijd al van lezen gehouden! Even weg uit de echte wereld en op weg naar een wereld die geen grenzen kent en waar alles mogelijk is. Ik zou niet kunnen leven zonder boeken.

Jacolien: Toen ik klein was, ging ik al regelmatig naar de bibliotheek. Het heeft er altijd al wel in gezeten.

Hoeveel boeken lees je ongeveer per jaar?

Kimberley: Dat verschilt, 2 jaar geleden waren het er 200, vorig jaar 100 en misschien dit jaar nog minder, ik ga gemiddeld voor 50?

Eline: Ook bij mij verschilt het per jaar, of beter gezegd elk jaar wordt het er meer.

Welk boek heeft de mooiste cover?

Kimberley: De boeken van Mara Dyer.

Elke: Cruel Beauty is echt het pareltje van mijn collectie; daarom heb ik hem ook in hardcover aangeschaft. Hij is echt prachtig!

Eline: No comment, ik vind zoveel covers mooi haha

Jacolien: Moeilijk… Ik zat te denken aan Vertrouw Me van Tahereh Mafi, maar ik ga dan toch voor de voorkanten van de Engelse hardcovers van de Throne of Glass serie. Zóóó mooi!

Waarom ben je begonnen met bloggen?

Kimberley: Omdat veel mensen in mijn omgeving het ook doen en het me erg leuk leek, toen de rest van de groep met het idee kwam zijn we er met z’n allen aan begonnen.

Eline: Ik wil graag the book love verspreiden… en een blog past daar prefect bij. In een blog kan ik mijn mening kwijt over een boek en zeggen hé dat boek MOET je gewoon lezen. Ook kan ik nieuwe boeken aanraden of boeken die niet nog bekend zijn. Ik heb vaak een leuk boek gevonden door middel van een blog en dit wil ik dus ook voor anderen doen.

Jacolien: Ik ben iemand die graag over boeken praat en discussieert met mensen die mijn liefde voor boeken delen en begrijpen. Daarnaast lucht het soms op om je mening te geven en om dan te ontdekken dat je niet de enige bent met die mening.

Favoriete boek verfilming?

Kimberley: The Fault in Our Stars!

Jacolien: Ik denk… Catching Fire. Ik vond de film echt heel goed en ondanks dat ik wist wat er zoal ging gebeuren, zat ik op het puntje van mijn stoel. En Jennifer Lawrence kan ook gewoon erg goed acteren.

Elke: Ook al is het geen YA, ik moet toch zeggen, The Lord of the Rings trilogy. Geen boekverfilming is perfect, maar de epische verfilmingen van de boeken van Tolkien waren echt geweldig.

Eline: Twilight en The Mortal Instruments.

Wat wil je in de toekomst nog bereiken?

Elke: Een bestseller schrijven! Een boek publiceren! Ik wil van alles!

Eline: Elke zegt het eigenlijk al, een bestseller schrijven! Daarnaast wil ik mijn studie afronden en een leuke baan in de uitgevers wereld zoeken.

Wat voor muziek luister je graag als je leest?

Kimberley: Geen! Ik wil altijd complete rust om me heen.

Eline: Geen inderdaad!

Lees je liever in het Engels of Nederlands en waarom?

Kimberley: Engels! Ik lees bijna alles in het Engels omdat ik tweetalig ben opgevoed en liever boeken in hun oorspronkelijke taal lees, in het Nederlands vind ik de boeken vaak zo letterlijk vertaald dat het lelijk wordt en mijn nekharen overeind gaan staan (mijn mening he).

Elke: Ik heb niet echt een voorkeur, maar misschien zou ik dan voor Engels gaan. Puur omdat dan alle originele namen worden bewaard en ik veel meer het gevoel heb alsof ik van de échte schrijver lees. Bij de Nederlandse versie heb ik vaak het gevoel alsof ik een namaak boek lees. En om eerlijk te zijn, zijn sommige woorden die uit het Engels worden vertaald naar het Nederlands echt cringe-worthy.

Eline: Engels of Nederlands, het maakt mij niet uit. Toch moet ik zeggen dat ik Nederlandse boeken helaas wel wat duurder vind dat Engelse boeken.


Nogmaals, bedankt voor het nomineren. Nu is het onze beurt! Wij nomineren:

Despicable BooksTea at PemberleyThe Book Markers & YakiBooki

Jullie opdracht is: de vragen hieronder beantwoorden en andere blogs met minder dan 200 volgers op Bloglovin’ nomineren. Succes!

  • Waarom deze naam voor jouw blog?
  • Waarom ben je een blog gestart?
  • Als jij mocht ruilen van ”leven” (wel met iemand uit boeken of films) met wie zou je dan willen ruilen?
  • Welk boek die je ooit hebt gekocht vond je een flop?
  • Zou je ooit van bloggen je werk willen maken?
  • Naast welk personage zou je wakker willen worden?
  • Breek je de ruggen van boeken?
  • Welke film kan je elke keer weer opnieuw zien zonder dat het saai wordt?
  • Waar zie je jezelf over 10 jaar?
  • Zou je liever recensent of auteur zijn?
Geef een reactie

