Review: Lara Adrian – Gabrielle

Titel: Gabrielle
Auteur: Lara Adrian
Uitgeverij: Luitingh
Aantal bladzijden: 334
Taal: Nederlands
Genre: Young Adult, Vampieren
Waardering: ♥♥♥♥

Adrian, Lara - Middernacht 1 - Gabrielle

Gabrielle komt tijdens een avondje stappen oog in oog te staan met een knappe, onbekende man. Hun blikken kruisen, de wereld staat even stil. Het volgende moment is hij weg. Gabrielle volgt hem naar buiten, en vanaf dat moment verandert haar leven. Voorgoed en ingrijpend. Want in het nachtelijke duister is Gabrielle getuige van een bloedbad, aangericht door een bende wilde vampiers. Gabrielle wordt op het nippertje gered door de onbekende, die niemand minder is dan Lucan Thorne, leider van de Broederschap, een elitegroep onsterfelijken, die zich tot taak hebben gesteld de mensheid te beschermen tegen het groeiende gevaar van de wilde vampiers. Niet alleen Gabrielle, ook Lucan ervaart verlangens die geen enkele vrouw in zijn negenhonderdjarig bestaan heeft weten los te maken. Maar kan hij zich wel binden aan een vrouw nu de strijd tussen de Broederschap en de groep wilden in alle hevigheid losbarst? Maar als Gabrielle doelwit wordt van zijn vijanden, heeft hij geen andere keus dan haar mee te nemen naar de duistere wereld die hij aanvoert.

Eerlijk is eerlijk, ik heb dit boek 2 jaar geleden al gelezen.
De laatste tijd kwam ik steeds vaker de serie weer tegen en aangezien mijn geheugen best slecht is heb ik boek 1 opnieuw gelezen.
Ik was toch wat dingen vergeten dus op sommige stukken werd ik weer verrast.

Ik vond Gabrielle op sommige vlakken toch erg naïef, ze gaat wel erg snel mee in alles en geloofd iedereen ook heel snel.
Als ik in haar situatie zou zitten dan zou ik toch wel 2x nadenken over dingen.
Onze held Lucan is een echte Alpha-male en dat kon ik wel waarderen, want zo heb ik mijn helden het liefst!
In het boek zitten aardig wat seks scenes maar die worden op den duur ook erg eentonig, het leukste aan het boek vond ik toch wel alle vecht scenes die in gruwelijke detail werden beschreven.

2 jaar geleden heb ik dit boek toch een ster meer gegeven en ik denk dat het komt omdat ik toendertijd nog niet veel van zulke boeken had gelezen, nu ondertussen wel waardoor ik toch merk dat dit boek voor mij op sommige vlakken tekort komt.

Het heen en weer getrek (Ja ik wil je, maar het kan niet, en nu wil ik je toch wel en *zucht*)
Make up your mind!

Maar afgezien van de eentonige seks scenes, het heen en weer getrek, het oppervlakkige karakter van Gabrielle en de alpha male status van Lucan die nogal naar voren komt vind ik het verhaal zelf wel goed.
Er gebeurd heel veel en het hele boek vraag je je af wie het nou gedaan heeft en ik ben toch wel erg benieuwd geworden naar boek 2 (die overigens weer over een ander karakter gaat) aangezien het verhaal dan weer verder gaat.

Aan het einde van boek 1 blijf je toch met aardig wat vragen zitten.

Alsnog 4 sterren omdat ik blij ben met het einde tussen de karakters en stiekem toch wel een zwak heb voor vampieren en steamy boeken!

xxx Kimberley

4 gedachtes over “Review: Lara Adrian – Gabrielle

Geef een reactie

