Mijn boekenkast (Elke)

Nou, het is voor mij ook maar eens tijd om jullie een kijkje te geven in mijn paradijs. Ik heb een erg kleine kamer, dus mijn boekenpaleis neemt zeker een groot deel van mijn kamer in beslag. (Wat ik totaal niet erg vind!) Ik wil eigenlijk alleen nog meer ruimte om aan boeken te besteden!

IMG_0189

 

 

Nou, hierboven zie je dus mijn boekenparadijsje. Ik heb twee boekenkasten, een kleintje en een grotere, en nog een boekenplank. Ik heb de plek vooral versierd met posters die iets te maken hebben met boeken, en met filmposters en andere dingetjes. Zoals je ziet, hangt er boven de boekenplank een kaart van Midden-Aarde. Ja, ik ben ook fan van Lord of the Rings. Ik doe zelfs mijn profielwerkstuk over het werk van Tolkien! Ook zie je natuurlijk die  “The Hunger Games” stand-up van de bioscoop! Anyways, laten we mijn boeken maar eens gaan bekijken.

 

De boekenplank:

IMG_0131

 

 

Op deze plank staan héél erg veel boeken die ik nog niet gelezen heb. Er staan ook een aantal van mijn favorieten bij, zoals de “Shiver” trilogie van Maggie Stiefvater, en de omnibus van Gayle Forman. (If I Stay was trouwens echt een jankfilm, jongens. Neem tissues mee als je het boek leest, en daarna de film gaat zien!)

De kleine boekenkast, is overigens de eerste boekenkast die ik óóit heb gekocht. Ach, gekocht… gekregen van mijn lieve ouders! Het staat vol met Young-Adult, maar je ziet vast in een van de onderste vakken wat boeken over films liggen. Ik ben namelijk ook een echte film liefhebber en vind het ook erg interessant en leuk om te zien hoe een film word gemaakt!

 

IMG_0129

 

Hieronder zie je het bovenste gedeelte van de kleinste boekenkast! De Twilight serie van Stephenie Meyer is echt heel dierbaar, vooral omdat het de boeken zijn waardoor ik echt ben gaan lezen. Nu ik wat meer heb gelezen, vind ik ze toch wat minder, maar het blijven de eerste boeken die ik ooit las voordat ik de stap nam naar het Young-Adult genre. Dus hebben ze nog altijd een plekje in mijn hart! Verder zien we de Fallen serie van Lauren Kate, de Edelsteen trilogie van Kerstin Gier, de Legend trilogie (waarvan Wonderkind nog ontbreekt *huil*) van Marie Lu, de Daughter of Smoke and Bone trilogie van Laini Taylor, de Eragon series van Christopher Paolini, The Hunger Games trilogie van Suzanne Collins, en natuurlijk de Divergent trilogie van Veronica Roth. Ik heb deze series vooral bij elkaar geplaatst omdat dit juist de series zijn die ik geweldig vond. De boeken van Laini Taylor blijven een van mijn favorieten, en ik vind echt dat iedereen ze moet gaan lezen! Ook zie je, naast de Twilight serie, Ink en Rain van Amanda Sun. Ook geweldige boeken!

 

IMG_0133 IMG_0134 IMG_0135 IMG_0136

 

 

Hieronder zie je het andere gedeelte van de boekenkast. De Soulmates serie van Joss Stirling vind ik echt geweldig. Aaaah, Benedict broers ❤ Serieus, ga ze lezen, die boeken, ze zijn écht geweldig! Misschien omdat ik zelf ook fanfiction aan het schrijven ben over Victor… een van de Benedict broers op Wattpad… 😀 Ook zie je de boeken van Assassin’s Creed, waar ik erg van hou omdat ik de games geweldig vind! Dus ze zijn een beetje een vreemde toevoeging, tussen al dat YA, maar ze zijn super spannend en leuk! Verder zie je nog een random plankje met allerlei boeken, met onder andere de boeken van Marissa Meyer (AAAAH SPROOKJES! <3)

 

IMG_0137 IMG_0191

 

 

Hier is mijn andere, grotere boekenkast, gevuld met nog meer series die ik leuk vind, en die je vast wel zult herkennen! (Zie je die poster van Four’s rug trouwens.. yummy!)

 

IMG_0132

 

De onderste sectie, met nog meer boeken waar ik van hou! Aan de linkerkant zie je vooral boeken die ik pas heb aangeschaft en nog niet heb gelezen! Dan hebben we nog allerlei boeken, die ook erg leuk zijn, met bijvoorbeeld de Wither series van Lauren DeStefano. En natuurlijk de boeken van Julie Kagawa (*squeal*) en de boeken (ONLANGS GESIGNEERD AAAAH) van Kiera Cass, ook een van mijn favoriete schrijfsters! Dan hebben we nog de Firelight boeken, Eona en de Matched series (zonder Reached *huilt*)

 

IMG_0140 IMG_0139 IMG_0192 IMG_0141

 

De bovenste sectie! Ik hou enorm veel van vlinders, zoals je kunt zien. Een totale hoek is gewijd aan de boeken van Cassandra Clare, en de andere aan de boeken van Richelle Mead. Deze twee schrijfsters zijn echt mijn idolen, vooral omdat ze hele werelds hebben gecreëerd, met allemaal intrigerende en leuke karakters. (Dimitri, Adrian, Jace, Jem, Will… *zwijmel*) *Ahum*, waar was ik! Ik hoop echt dat ik ze een keer kan gaan ontmoeten! Verder hebben we nog de boeken van Becca Fitzpatrick, waar ik ook erg van heb genoten. En dan ook nog de boeken van Tahereh Mafi. Wat is zij een poëet zeg! Ze kan echt niet normaal goed schrijven. Daarnaast is nog een plankje met nog meer series, vooral boeken die ik nog niet heb gelezen 😦 De boeken van Michelle Hodkin zijn ook echt favorieten, vooral omdat ze zo duister zijn. Ik heb nog nooit zoiets gelezen als “The Unbecoming of Mara Dyer”.  En als je de Grisha serie van Leigh Bardugo nog niet gelezen hebt… dan moet je dat maar eens heel snel gaan doen!

 

IMG_0144 IMG_0143 IMG_0145 IMG_0146

 

Nou… dit was dan mijn boekenkast! Ik hoop er nog véél meer exemplaren aan toe te voegen, als ik er de ruimte voor krijg. Ik hoop dat jullie de series die ik zo geweldig vind, ook geweldig vinden of zúllen vinden (DAT BETEKENT DUS DAT JE ZE MOET GAAN LEZEN!) 😀

 

 

2 gedachtes over “Mijn boekenkast (Elke)

Geef een reactie

