Review: Nevermore (Nevermore, #1) – Kelly Creagh

  • Titel: Nevermore (Nevermore, #1)
  • Auteur: Kelly Creagh
  • Uitgeverij: Atheneum Books for Young Readers
  • Aantal bladzijden: 543
  • Taal: Engels
  • Genre: Young Adult, paranormaal, romantiek
  • Waardering: ♥♥♥♥♥

Cheerleader Isobel Lanley is horrified when she is paired with Varen Nethers for an English project, which is due—so unfair—on the day of the rival game. Cold and aloof, sardonic and sharp-tongued, Varen makes it clear he’d rather not have anything to do with her either. But when Isobel discovers strange writing in his journal, she can’t help but give this enigmatic boy with the piercing eyes another look.

Soon, Isobel finds herself making excuses to be with Varen. Steadily pulled away from her friends and her possessive boyfriend, Isobel ventures deeper and deeper into the dream world Varen has created through the pages of his notebook, a realm where the terrifying stories of Edgar Allan Poe come to life.

As her world begins to unravel around her, Isobel discovers that dreams, like words, hold more power than she ever imagined, and that the most frightening realities are those of the mind. Now she must find a way to reach Varen before he is consumed by the shadows of his own nightmares.

His life depends on it.

Ik vond dit boek heel erg goed. Maar laat ik bij het begin beginnen. De voorkant vind ik niet bijzonder mooi, maar het heeft wel mooie glanzende letters over de hele voorkant gedrukt en dat vind ik wel cool. Nevermore, de titel, komt van Edgar Allan Poe’s gedicht The Raven. En het hele boek draait om de verhalen van Poe, dus de titel is heel toepasselijk.

Ik heb het boek vorig jaar gelezen, maar ik weet het nog heel goed. Ik had zo veel zin om aan dit boek te beginnen. Ik had hem op Goodreads gevonden en ik hou gewoon van boeken met cheerleader-types en mysterieuze jongens, dus dit boek was veelbelovend voor mij. Vol enthousiasme begon ik eraan en ik werd meteen meegezogen in het verhaal.

Isobel is in het begin inderdaad zo’n cheerleader-type met het perfecte vriendje, maar ze maakt echt ontwikkelingen door in het verhaal. Op het eind is ze sterk en moedig en dat vond ik heel mooi. Varen is gesloten en op het begin afstandelijk, maar de muren om hem heen begonnen af te brokkelen. De relatie tussen deze twee was zo adembenemend mooi dat het pijn deed in mijn hart. (O, dat einde!)

Het begin van het boek was vooral luchtig, maar toen de mysteries begonnen werd de sfeer dreigend. De sfeer aan het eind van het boek was duister en het leek af en toe net een horror verhaal, wat goed past bij de verhalen van Edgar Allan Poe. Het was heel spannend en er zaten behoorlijke plot twists in. De schrijfster is echt geniaal, ze heeft een bepaald verhaal van Poe met haar haar verhaal verweven en het is zó goed.

Ik moet wel zeggen dat ik haar schrijfstijl op de spannende stukjes een beetje irritant begon te vinden, want dan werd er te veel omschreven, terwijl je juist lekker door wil lezen. Niet dat het uitmaakt voor mijn beoordeling, dit was maar een piepklein minpuntje tegenover alle positieve dingen die ik over dit boek kan verzinnen.

Op het eind werd ik echt omver geblazen en ik wilde zo graag het tweede boek, Enshadowed, lezen. (Over Enshadowed volgt nog een recensie.) Nevermore behoort echt tot één van mijn favoriete boeken. Vijf hartjes heeft dit boek dubbel en dwars verdient!

2 gedachtes over “Review: Nevermore (Nevermore, #1) – Kelly Creagh

Geef een reactie

