Review: Alice in Zombieland (White Rabbit Chronicles, #1) – Gena Showalter

9200000031378342

  • Titel: Alice in Zombieland
  • Auteur: Gena Showalter
  • Uitgeverij: Harlequin Holland
  • Aantal bladzijden: 416
  • Taal: Nederlands
  • Genre: Young adult, romantiek, fantasy
  • Waardering: ♥♥♥

Ik wou dat ik de klok terug kon draaien om een paar duizend dingen anders te doen.

Ik zou nee zeggen tegen mijn zusje.
Ik zou mijn moeder niet hebben gesmeekt om met mijn vader te praten.
Ik zou mijn tranen hebben bedwongen.
Ik zou mijn mond hebben dichtgeknepen om mijn hatelijke woorden binnen te houden.
En anders zou ik mijn zusje, mijn moeder en mijn vader op zijn minst nog een laatste keer hebben omhelsd.
Ik zou ze hebben verteld dat ik van ze hou.

Ik zou… Ja, ik zou…

Zoals jullie kunnen zien ben ik aan een foto verslag begonnen!
Het was de bedoeling dat er een filmpje zou komen maar helaas mijn camera is overleden dus op deze manier probeer ik het toch goed te maken 🙂

Om te beginnen gaan we kijken naar de prachtige cover van dit boek en wat er onder de flap zit.

20141117_095212

De voorkant is al om van te smullen, een parel voor in de boekenkast.

20141117_09564420141117_095659

De achterkant en zijkant spreken ook heel erg aan.

20141117_09573920141117_09573420141117_095715

En dit is het boek zonder de flap. Gifgroen (steekt lekker af) met zwarte doodshoofden van binnen.
I Love It!

Dit boek is mij meerdere keren aangeraden en ik kwam het ov-er-al tegen, op een gegeven moment moest ik eraan geloven en heb ik het boek besteld.

Ondanks alle goede reviews en verhalen voel ik me toch buiten de boot vallen want ik persoonlijk ben niet helemaal gek op dit boek en ik zal uitleggen waarom.

Om te beginnen duurde de eerste paar hoofdstukken ernstig lang naar mijn gevoel, ik begrijp dat er een hoop uitgelegd moet worden maar het was langdradig en best saai.
Ik had stille hoop dat er veel actie zou voorkomen in dit boek en mwaaah een beetje tegen het einde was dat het geval.
Ik geef mijn niet-liefde voor zombies de schuld.

Alhoewel ik elke week trouw The Walking Dead kijk (dat draait alleen maar rondom zombies) is een boek voor mij toch heel anders.
De zombies kwamen erg ongelovig op mij over, maar ik kan niet te veel zeggen zonder te spoileren.
Gooi ook nog eens een badboy in de mix waar je geen hoogte van krijgt en het plaatje is compleet.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb wel genoten van dit boek, ik zou het zeker aanraden aan vrienden waarvan ik denk dat zij het leuk vinden maar ik zou het niet rondstrooien aan iedereen.
Er zit wel redelijk wat humor in het boek en ik heb op bepaalde momenten dan ook wel hardop gelachen.

En als je heel goed oplet dan zie je zeker wel overeenkomsten met Alice in Wonderland, maar dan moet je wel echt goed in het boek zitten en je hersens laten kraken.
Ook weet ik wel zeker dat ik Engels had moeten lezen want bepaalde zinnen waren ZO letterlijk vertaald dat m’n hoofd er pijn van deed en ik me schaamde voor onze lelijke Nederlandse taal (bruut).

Het boek las snel door maar ik denk dat ik teveel van deze boeken heb gelezen.

Meisje dat opnieuw met haar leven moet beginnen, badboy alpha male die haar red, de bitch en de gekke vrienden.

Nogmaals ik kan verder niks zeggen zonder te spoileren.

Als jij houdt van fantasy, romantiek en een boek dat snel door leest en waarbij je het niet erg vindt dat sommige dingen een beetje ongelovig zijn (ik heb mijn grenzen) dan zou ik dit boek zeker aanraden.

Toch ga ik deel 2 wel lezen, dit was natuurlijk maar het begin, er wordt veel uitgelegd dus misschien komt deze serie wat langzamer op gang en krijgen we meer actie in Deel 2, we zullen het zien!

Als ik een boek echt goed vind dan zou ik meteen deel 2 en 3 in het Engels pakken en verder lezen maar bij dit boek kan ik zeker wel wachten tot April als deel 2 in het Nederlands uitkomt.

Hebben jullie dit boek al gelezen en wat vonden jullie ervan?

xxx Kimberley

Geef een reactie

