Review: Anna and the French Kiss (Anna and the French Kiss, #1) – Stephanie Perkins

  • Titel: Anna and the French Kiss
  • Auteur: Stephanie Perkins
  • Uitgeverij: Usborne Publishing
  • Aantal bladzijden: 416
  • Taal: Engels
  • Genre: Young adult, romantiek, hedendaags
  • Waardering: ♥♥♥♥

Anna has everything figured out – she was about to start senior year with her best friend, she had a great weekend job, and her huge work crush looked as if it might finally be going somewhere… Until her dad decides to send her 4383 miles away to Paris. On her own.

But despite not speaking a word of French, Anna finds herself making new friends, including Etienne, the smart, beautiful boy from the floor above. But he’s taken – and Anna might be too. Will a year of romantic near-missed end with the French kiss she’s been waiting for?

 

Dit boek heb ik in de herfstvakantie in Londen gekocht en omdat hij zo erg geprezen werd op Goodreads, moest ik hem wel kopen! Geweldige voorkanten hebben deze edities van de drie boeken van deze serie. Ik was heel erg benieuwd.

Ik vind het een heel leuk verhaal, Anna en Etienne zijn gewoon zó schattig! Vanaf het begin konden ze het al goed met elkaar vinden en ze werden beste vrienden… en misschien nog wel meer dan dat. Ik vond de karakters origineel en goed omschreven. Anna is gewoon leuk om over te lezen en je begrijpt ook wel echt waarom ze dingen doet zoals ze doet. Ook haar andere vrienden zijn leuk, maar Anna en Etienne vind ik toch echt wel heel tof!

De setting vind ik ook nog eens helemaal geweldig. Misschien komt dat doordat ik zelf al twee keer in Parijs ben geweest… Maar alsnog beschrijft Stephanie Perkins Parijs echt goed! Ik kon mezelf al helemaal daar zien wandelen en ik werd echt té enthousiast als ik over plekken las waar ik zelf geweest ben.

Het einde was ook precies goed, erg lief. Maar nu vragen jullie je misschien af waarom ik het boek dan geen vijf, maar vier hartjes geef… Nou, ik vond het een heel lief en schattig boek, maar ik miste wat. ‘Het ligt aan mij, niet aan jou,’ zeg ik dan tegen dit boek en dat is ook wel zo. Ik verwacht altijd enorm spannende romances waar de chemie ervan af spat, maar dat hoeft eigenlijk helemaal niet. Maar dit komt dus door mij, ik hou meer van spannendere en diepgaandere boeken. Ik zou me wel goed kunnen voorstellen waarom iemand dit boek een waardering van vijf hartjes zou geven.

Geef een reactie

