Aanraders/Favorieten

Aangezien ik nog niet kon beginnen aan een boek om te reviewen (vanaf vandaag dus wel) leek het me wel leuk om een lijst te maken van favorieten boeken en boeken die ik absoluut aan wil raden aan het grote publiek.
Ik ga er niet omheen draaien en zal meteen beginnen!

12578077

De Lux serie van Jennifer L Armentrout

Starting over sucks.

When we moved to West Virginia right before my senior year, I’d pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring… until I spotted my hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up.

And then he opened his mouth.

Daemon is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. We do not get along. At all. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something… unexpected happens.

The hot alien living next door marks me.

You heard me. Alien. Turns out Daemon and his sister have a galaxy of enemies wanting to steal their abilities, and Daemon’s touch has me lit up like the Vegas Strip. The only way I’m getting out of this alive is by sticking close to Daemon until my alien mojo fades.

If I don’t kill him first, that is.

Dit is een serie van in totaal 5 boeken en ik begin als eerste met deze omdat er geruchten gaan dat er filmrechten zijn verkocht, dus hopelijk komt hier een film van want hij staat heel hoog op mijn favorieten lijst en in mijn boekenkast.
Enige nadeel is dat dit boek alleen in het Engels te verkrijgen is.
(sorry mede boekenliefhebbers die geen Engels lezen), maar ik moest deze echt erbij gooien op de lijst.
Als je wel graag Engels leest: dit boek zit vol actie, romantiek en houdt je altijd op het puntje van je stoel.
De chemie tussen Daemon en Katy is om van te smullen en ik heb hier zeker de hele serie van genoten!

15764672

De Duistere kant van Mara Dyer van Michelle Hodkin

Mara Dyer denkt dat haar leven niet vreemder kan worden als ze wakker wordt in een ziekenhuis zonder zich te herinneren hoe ze daar terecht is gekomen.
Toch wel. Ze vreest dat het ongeluk, waarbij haar beste vriendin en vriendje zijn omgekomen maar zij mysterieus genoeg ongedeerd is gebleven, niet zomaar een ongeluk was.
Ze heeft gelijk. Ze is ervan overtuigd dat, na wat alles wat er gebeurd is, ze niet meer verliefd kan worden. Ze heeft het mis.
De zeventienjarige Mara kan zich niets herinneren van het ongeluk waarbij drie van haar vrienden zijn omgekomen?
Ze verhuist met haar familie naar Florida, gaat naar een nieuwe school en voelt zich onweerstaanbaar aangetrokken tot de ‘bad guy’ Noah.
Ze hoopt met een schone lei te kunnen beginnen, maar als er meer doden in haar directe omgeving vallen en er vreemde dingen gebeuren, beseft ze dat ze haar geheugen moet terugkrijgen om haar familie en toekomst veilig te stellen.

Dit boek klinkt nogal vaag en inderdaad dat is het ook, deel 3 is net uit in het Engels dus ik denk niet dat het lang duurt voor die ook in het Nederlands uit komt.
Het is te hopen want deze serie wil ik ontzettend graag uitlezen.
Deel 1 en 2 kan je het beste achter elkaar lezen, ik kan er ook niet teveel over zeggen want dit boek kan je snel spoileren.
Het enige dat ik wel kan zeggen: Lezen Lezen Lezen.
Ook hier komt een BookBoyfriend in voor om verliefd op te worden en samen proberen ze alle raadsels op te lossen.
Het is vooral spannend en ook deze serie zuigt je weer zo ver het boek in dat je er niet uit wil komen.

11306615

Robijnrood van Kerstin Gier

Aaah! Waarom is niemand in haar familie normaal?! Gek wordt de zestienjarige Gwen soms van haar strenge oma lady Arista, haar bemoeizuchtige tante Glenda en vooral haar arrogante nichtje Charlotte. Maar boven alles van de vele geheimen in haar eigenaardige familie… Alles wordt anders als ze op een dag plotseling terechtkomt in het Londen van honderd jaar geleden. Wanneer ze gelukkig ook weer snel naar haar eigen tijd terugspringt, wordt duidelijk dat zijzelf het allergrootste geheim van de familie is. Gwendolyn komt terecht in een wereld van tijdreizen, prachtige kostuums, een geheim genootschap, een machtige graaf en vooral ook… de knappe Gideon. En ze komt erachter dat het niet handig is om dwars door alle eeuwen heen ook nog verliefd te worden…

Oh wat hou ik toch van deze serie!
Het is luchtig en ik denk vooral toch wel bedoeld voor lezers van 12-15 jaar.
Maar dat hield mij niet tegen om het te lezen, ik heb ze als hardcover in de kast en het zijn al pareltjes om te zien, zo ontzettend mooi en een prachtige aanvulling voor je kast.
Als je iets Fluffy wil lezen, niet iets heel erg serieus en waarbij je veel moet lachen dan raad ik deze serie helemaal aan.
Het is een trilogie en er zijn ook al 2 films van (van het 1e en 2e boek) alleen wel in het Duits!
Dus kan je Duits? Zeker even checken zou ik zeggen 🙂

15758139

Vrees me van Tahereh Mafi

Ik ben een monster – Ik heb een gave

‘Je kunt me niet aanraken,’
fluister ik.
Ik lieg,
hij kan me aanraken,
maar dat zal ik nooit vertellen.
Raak me alsjeblieft aan,
is wat ik wil zeggen.
Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.
Vreemde dingen.
Slechte dingen.
Dode dingen.

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij.
Maar Juliette heeft haar eigen plannen.
Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was

Je ziet het meteen al, dit boek is heel poetisch geschreven maar dat stoort absoluut niet in het boek zelf.
Deze serie heb ik gelezen toen alleen nog deel 1 en 2 uit waren en wat had ik daar spijt van!
Deel 2 eindigt ontzettend spannend en ik sprong dan ook een gat in de lucht toen Deel 3 uit kwam.
Eindelijk aflsluiting!
Ook dit boek is weer om heerlijk weg te zwijmelen maar ook spannend, zeker een aanrader als je een romantiek fan bent of gewoon van lekker veel actie houdt.

9683040

Fallen van Lauren Kate

Wat als de persoon voor wie je voorbestemd bent nooit de JOUWE kan worden? Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijke en afstandelijke Daniel Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en cameras elke beweging waarnemen. Daniel laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden om te ontdekken wat Daniel wanhopig geheim probeert te houden ook al betekent het haar dood. Fallen is een gevaarlijke pageturner en het ultieme liefdesverhaal.

Over deze serie hoor ik hele gemengde dingen, de 1 vind deze serie geweldig (zoals ik) en de ander kwam niet verder dan boek 1/2.
Ik kan jullie alleen maar aanraden om door te zetten want in boek 4 komen zoveel onthullingen dat je hoofd ervan gaat duizelen en je in 1 klap de hele serie snapt!

Boek 1 is net gefilmd en draait begin 2015 in de bioscoop!

9997510

Stad van Beenderen van Cassandra Clare

De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?

Misschien toch wel de meest populaire serie van de lijst want ik ken persoonlijk niemand die deze serie niet gelezen heeft.
Er is een film gemaakt van boek 1 maar die is helaas een flop geworden!
Daarom komt er nu een serie van de boeken maar de cast is nog niet bekend en ook niet wanneer de serie uitkomt.
Even duimen dat de serie wel gaaf wordt!

10530797

6339664

Drift van Becca Fitzpatrick

Engel of duivel? Er gebeuren vreemde dingen in het kustplaatsje Coldwater als een gevallen engel daar neerstrijkt, op zoek naar een prooi… Nora Grey, een heel gewoon meisje, krijgt een nieuwe klasgenoot: Patch. Hij is knap, ouder en heel irritant. Jammer genoeg moeten ze samen aan een project werken, hoewel Nora dat veel liever met haar beste vriendin zou doen.

Patch blijkt heel veel over Nora te weten en dat is best raar. Bovendien lijkt het wel of ze hem overal tegen komt: in de bibliotheek, op de pier, in haar favoriete eettentje… Er gebeuren mysterieuze dingen en Nora weet niet meer wat wel of niet echt is. Dat Patch er iets mee te maken heeft is wel duidelijk. Maar wat precies?

Wie is hij werkelijk en is hij wel te vertrouwen?

Van dit boek heb ik gekozen voor 2 covers, puur omdat ik de cover in het Engels zoveel mooier vind dan de Nederlandse.
Deze serie wordt erg vergeleken met Fallen maar ik zeg nu al: dat is niet zo!
Het gaat wel allebei over Engelen maar de verhaal lijn is compleet anders.

Ik hou het kort maar krachtig want ik wil absoluut niet spoileren en ik heb nog meer favorieten/aanraders maar ik ben nu toch wel voor de meest populaire gegaan die allemaal wat met elkaar gemeen hebben:

Actie, Spanning en Romantiek.

Je kan het dus zien als een thema lijstje!
Hopelijk zien jullie nog wat leuks ertussen dat je nog niet hebt gelezen.

En welke van deze boeken/series hebben jullie wel gelezen en wat vonden jullie ervan?

Let me know!

x Kimberley

Geef een reactie

